Ahad, 14 Oktober 2012

Khasiat Tongkat Ali



Ketahui Khasiat Tongkat Ali SEBELUM MEMBELI




Posting kali ini tentang kegunaan Tongkat Ali.

Untuk pengetahuan Tongkat ali terkenal kerana mempunyai kesan afrodisiak (penggalak seks).   Penyelidikan tongkat ali menunjukkan bahawa bahan kimia (fitokimia) yang terdapat dalam tongkat ali boleh meningkatkan paras testosteron iaitu hormon yang diperlukan untuk fungsi seksual lelaki. Best Tongkat ali......Sebab itulah tongkat ali...tongkat ali dikatakan boleh menjadi agen penambah syhawat..

Tongkat ali digunakan untuk merawat beberapa jenis penyakit dan meningkatkan kesihatan termasuk pening kepala, kurap, disentri, bengkak, antitumor, antiradang dan antioksida.Tongkat ali memang best.

Selain itu Tongkat ali mengandungi Eurikomanone, eurikomalaktone dan eurikomanol (quassinoids) yang banyak terdapat dalam akarnya merupakan kandungan kimia penting industri.



Minuman tongkat Ali British Journal of Sports Medicine pernah menerbitkan keputusan kajian saintifik pada 2003, yang menunjukkan Tongkat ali mengakibatkan peningkatan saiz dan kuasa otot berbanding placebo. Ini mungkin menunjukkan ciri-ciri anabolik pada tongkat ali. Bagaimanapun, kajian lanjut diperlukan untuk tongkat ali. Sesetengah atlet dan bina badan kini menggunakan hasilan tongkat ali.....tongkat ali  dengan harapan ia akan bertindak sebagai penguat testosterone, bagi meningkatkan saiz otot dan prestasi tanpa dadah.urm tongkat ali..

Tongkat ali dijual dalam pelbagai ratio hasilan, dengan 20:1, dan 100:1. Secara tradisi hasilan tongkat ali diambil dengan menggunakan air . Laporan toxikologi telah membuktikan bahawa tongkat ali hasilan air adalah selamat.awas produk tiruan tongkat ali.

Kimia Tongkat Ali

Sebatian aktif tongkat ali adalah Glyco Saponins dan Eurypeptides. Eurypeptides adalah penting dalam tongkat ali merupakan  rantaian besar asid amino yang bertanggungjawab bagi kesan peningkatan testosterone badan. Ia juga penting bagi mengesahkan jika hasilan tongkat ali mengandungi tambahan maltodextrine atau sebarang pengisi lain. Sesetengah syarikat mungkin menambah sehingga 75% pengisi dan hanya 25% hasilan sebenar bagi tongkat ali.

Kajian Tongkat ali

Menerusi kemajuan teknologi dan kajian saintifik, kini tongkat ali digunakan sebagai antara bahan utama di dalam pelbagai produk minuman, terutama kopi. Tongkat ali  ini juga banyak dipasarkan dalam bentuk kapsul.Tongkat ali 

Lihat kelebihan tongkat ali.......tongkat ali

Tongkat ali memang best....

Tongkat ali banyak khasiat.....

Cubalah Tongkat ali......

mai secawan tongkat ali..

Syarikat HPA antara pengeluar produk kopi tongkat ali memang sedap tongkat ali.....adakah extract tongkat ali sihat untuk kesihatan....tongkat ali.


Untuk sambungan kupasan extract tongkat ali ....tongkat ali baik atau tidak untuk kesihatan posting akan datang akan menyusul kemudian.

Patikan anda jadi pengikut untuk blog Rahsia Tongkat Ali meletup.....

Banyak Rahsia akan dikongsikan berkenaan Tongkat ali......pastikan anda tahu tentang tongkat ali.....jangan overdos pengambilan tongkat ali....nanti???????????

Anda tahu sendiri kesan tongkat ali .......Ambil minuman tongkat ali ikut sukatan yang dibenarkan...Tongkat ali mantap....jangan biarkan kemantapan tongkat ali menjadi mudarat untuk anda...

Tongkat ali untuk kebaikan kita .....bagi mereka yang lemah syhawat gunalah tongkat ali...yang kurap pun boleh guna tongkat ali,yang pening kepala pun boleh guna tongkat ali.


Penyelesaian perubatan herba tongkat ali....tongkat ali....tongkat ali....

Perlukan pakar perundingan tongkat ali jangan lepaskan peluang membaca Rahsia Tongkat ali meletup.



Katakan nak pada tongkat ali..nak lagi tongkat ali..nak lagi tongkat ali.biarlah guna tongkat ali untuk tenaga jangan biarkan dadah menguasai anda.Pilh Tongkat ali berbanding viagra.Tongkat ali memang best.katakan tongkat ali mantap.Dapatkan sebotol air rebusan tongkat ali ori sekarang...air rebusan tongkat ali...air rebusan tongkat ali...ori...pasti nak lagi...mai sebotol air rebusan tongkat ali..mai tongkat ali sebotol.